Merhaba arkadaslar bu yazimda valve hammer editor da harita
tasarlamak icin gerekli olan ayarlari gosterecegim.
Programı açıyoruz,tools dan options u seçiyourz.
Not:Yıldızlı yerler
benim steam hesabımdır.Not2:Videoyu tam ekran
yapin kalite guzel
Game Configurations:Configuration:Edit’e tıklıyoruz.Çıkan pencerede add
ye tıklıyoruz ve bir isim giriyoruz,herhangi bir isim(CS mesela)
Game Data Files:Add’ye tıklayıp hammer’in yüklü olduğu
yerde fgd dosyası var oradan
counter-strike.fgd yi seçiyoruz.
Texture Format:Kalsın
Map Type:Kalsın
Default PointEntity Class:Bunu
info_player_start olarak seçin.
Default SolidEntity Class:Bunu da
func_wall olarak seçin.
Game Executable Directory: Burada cstrike klasörünü
seçin.
Örneğin
C:\Program
Files\Steam\SteamApps\*****\Counter-Strike 1.6\cstrikeMod Directory:Burada platform klasörünü seçin.
Örneğin:
C:\Program
Files\Steam\SteamApps\*****\Counter-Strike 1.6\platformGame Directory:Burada valve klasörünü seçiyoruz.
Örneğin
C:\Program
Files\Steam\SteamApps\******\Counter-Strike 1.6\valveRMF Directory:Burada da .rmf dosyalarımızın nereye
kaydedilmesini istiyorsak orayı seçiyoruz.
Örneğin
C:\Documents and
Settings\XenDance\Desktop\MAPS ben masaüstünde maps adlı bir
klasör açtım oraya kaydediyorum.
Build Programs:Configuration:Girdiğimiz ismi seçiyoruz. (CS)
Game Executable:Burada
hl.exe ‘yi seçin.
Örneğin:
C:\Program
Files\Steam\SteamApps\******\Counter-Strike 1.6\hl.exe(Compiling araçlarını
masaüstünde bir klasöre kaydedin yoksa sorun olabilir.)CSG executable:Burada compile araçlarından
hlcsg.exe’yi seçin.
Örneğin
C:\Documents and
Settings\XenDance\Desktop\Zlht\hlcsg.exeBSP executable:Burada hlbsp.exe’yi seçin.
Örneğin
:C:\Documents and
Settings\Administrator.USER\Desktop\Zlht\hlbsp.exeVIS executable:Burada hlvis.exe’yi seçin.
Örneğin
C:\Documents and
Settings\XenDance\Desktop\Zlht\hlvis.exeRAD executable:Burada hlrad.exe yi seçin.
Örneğin
C:\Documents and
Settings\Administrator.USER\Desktop\Zlht\hlrad.exePlace compile maps in this directory before runing the
game:Burada ise bitmiş compile olmuş bir mapın nereye kaydedileceğini
soruyor
siz
cstrike\maps olarak
seçin
Textures:Burada
Add WAD seçeneğinden
kaplama dosyalarımızı ekleyebiliriz.
Remove seçeneğinden
silebiliriz.
Yapamayanlar icin
video: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]