Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaGaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 War Craft III: Reign of Chaos

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
cs01
Yönetici
Yönetici
cs01


<u><b>Mesaj Sayısı</b></u> Mesaj Sayısı : 521
<u><b>Kayıt Tarihi</b></u> Kayıt Tarihi : 21/07/10
War Craft III: Reign of Chaos Default_reklam

War Craft III: Reign of Chaos Empty
MesajKonu: War Craft III: Reign of Chaos   War Craft III: Reign of Chaos Icon_minitimeÇarş. Tem. 21 2010, 14:14

War Craft III: Reign of Chaos













[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Oyun Hakkında:


Türü:Strateji

Yapımcı:Blizzard
Yayıncı:Blizzard
Çoklu Oyuncu:Var


İlk Warcraft oyununu gördüğümde gözlerim fal taşı gibi açılmış, hem
grafiklerini hem de oynanışını çok beğenmiştim. Derken arkasından ikici
oyun geldi ve gönlümdeki tahtın ve tacın sahibi kesin olarak
belirlenmiş oldu. Ne ondan önce, ne de ondan sonra hiçbir oyunda,
kendimi bu kadar oyuna kaptırdığımı hatırlamıyorum. Kendime her
geldiğimde saçlarımı dimdik bulurdum ve sanki rüyadan uyanmış gibi
dünyayı bir değişik görürdüm. Aradan, yanlış hatırlamıyorsam, 8 sene
geçti ve serinin 3. oyunu da nihayet karşımızda. Bakalım
Blizzard’dakiler bu sefer ne yapmışlar?


Her şeyden önce grafikleri 3D yapmışlar. Şimdi bu, bazılarının
onayladığı, bazılarının ise pek sıcak bakmadıkları bir gelişme. Ama ne
olursa olsun bu işin geleceği bu olduğu için fazla direnmeye gerek yok.
Zaten grafikler de oldukça güzel, temiz ve sıcak! Yalnız özellikle
karakterlerdeki poligonları düşük tuttukları için ve normalde epey
detaya sahip karakterlerdeki bu detayları kaplama resimlerle sağlamaya
çalıştıkları için bunlar ilk başta göze biraz batabiliyor. Bir süre
sonra ise alışıyorsunuz. Aslında bazı 3D oyunlarda yumuşak karakterleri
görebiliyoruz. Blizzard’ın karakterleri çok renkli olduğu için ve firma
performansa çok önem verdiği için böyle bir yolu seçmiş olabilir. Zira
oyunun 8Mb’lık bir ekran kartında çalışması da bunun göstergesi.
Oyunun 3D olması görüş açısını pek etkilememiş. Bazı oyunlarda kamerayı
her türlü yöne çevirebilirken bu oyunda kamera açıları, kontrolün
kolay olması düşünülerek, oldukça sınırlandırılmış. Kamera sadece düşey
pozisyonda kalıcı olarak ayarlanabiliyor. Bu yönde hareket ettirirken
aynı zamanda yakınlaşma ve uzaklaşma da sağlanmış oluyor. Bir nevi
düşey yönde dairesel hareket. Yatay olarak ise sadece tuşa basılı
tuttuğunuz sürece çevirebiliyorsunuz. Tuşu bırakınca normal pozisyonuna
geri dönüyor. Zaten normal ekran kaydırma dışında bunları pek
kullanmaya gerek duymayacaksınız. 3. boyutun avantajı asıl olarak iki
yerde kendini belli ediyor. 1.si, artık yüksek yerlerin yüksek olduğu
alçak yerlerin alçak olduğu açıkça belli oluyor. Bir tepenin üstüne
çıkıp vadiden geçenleri seyredebilirsiniz. 2.si ise firmanın diğer
oyunlarındaki çözünürlük kısıtlamasını nihayet ortadan kaldırması.
Artık çözünürlük konusunda donanımınızla sınırlınız. Tabi yüksek
çözünürlük, ekrana daha çok nesnenin sığacağı anlamına gelmiyor.
Çözünürlüğü artırsanız da nesneler aynı boyda kalıyor. Sadece nesneler
artık daha çok pikselle ifade edilmiş oluyor. Bu da, daha çok büyük
monitörlerde, düşük çözünürlüklerdeki bozulmaları engelliyor ve daha
temiz bir görüntü sağlıyor. Sinematiklere ise diyecek laf yok. Tek
kelimeyle harika yapılmışlar ve insanı gerçekten havaya sokuyorlar.


Bu oyunun asıl farklılığı ise grafikteki değil, oynanış biçimindeki veya
türündeki değişikliklerden ileri geliyor. Firma oyunu ilk
duyurduğunda, yepyeni bir tür olduğundan bahsetmişti. Oyunda artık
sadece savaş stratejisi öğeleri değil, aynı zamanda karakter bazlı
oyunların öğeleri de bulunacaktı. Yani RTS (Real Time Strategy) ile
RPG(Role Playing Game) türündeki oyunların bir karışımı olacaktı. İsmi
de RPS(Role Playing Strategy) olarak belirlenmişti. Gerçekten de bu
vaadin tutulduğunu görüyoruz. Oyunun ana öğeleri kahraman karakterler.
Yani artık ordularınız gerçek manada liderlerine kavuşuyor. Bunlar
olmasa oyun ilerlemiyor mu peki? Tabiki ilerliyor. Fakat bu
karakterlerin sağladığı avantajlar olmadan kazanmanız biraz zor.
Campaign modunda, oyun belli bir konuya göre ilerlediği için konuya
bağlı olarak belli kahramanları yönetebiliyoruz. Multiplay veya custom
haritalarda ise seçtiğimiz ırkın kahramanlarını ilgili yapıdan elde
edebiliyoruz. Aynı yapı, campaign oyunlarda ölmüş karakterimizi
diriltmek için de kullanılıyor.Bunlar normal savaşçılardan daha
güçlüler ve çeşitli büyü yeteneklerine sahipler. Normalde de büyü
yeteneğine sahip savaşçılar var fakat kahramanlarınki daha çeşitli ve
seviyeleri arttıkça bunlar da gelişiyor. Ayrıca öldüklerinde veya diğer
bölümlere geçtiklerinde bunlar kaybolmuyor. Ayrıca normal
karakterlerden farklı olarak değişik eşyaları taşıyabilecekleri
envanterleri de var. Ayrıca alışveriş gibi bazı işleri de sadece
kahramanlar yapabiliyor.


[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

RAR Password:
kissme1
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
War Craft III: Reign of Chaos
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Chaos Legion
»  Chaos Legion [Full]

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Strateji Rip Oyunlar-
Buraya geçin: